Statens historiska museer (SHM) är en statlig myndighet och upphandlar enligt lag (2016:1145) om offentlig upphandling.
Pågående upphandlingar
Alla myndighetens upphandlingar presenteras i databasen Opic.
Planerade upphandlingar 2022
Varje år tar SHM fram en plan för vilka upphandlingar som ska annonseras eller påbörjas under året. Upphandlingsplanen är indelad i upphandlingar som myndigheten kommer att genomföra samt de upphandlingar som genomförs tillsammans med andra statliga myndigheter.
De avrop som SHM kommer att genomföra från Kammarkollegiet eller via eget ramavtal redovisas inte i nedanstående upphandlingsplan.
Upphandlingsplanen kan komma att ändras under året.
Upphandlingsplan
Upphandlingar som genomförs av SHM | Planerad uppstart |
---|---|
Grafisk produktion | Q1 |
Tryckeritjänst | Q1 |
Service- och konsulttjänster AV-teknik samt AV-produkter | Q1 |
Foto- och digitaliseringsutrustning | Q1 |
Utbyte av komponent i GIS- och databassystem | Q1 |
Kassasystem | Q1 |
Intranät | Q2 |
Audioguider | Q3 |
Digitalbyrå | Q4 |
Samordna upphandling med extern part | Planerad uppstart |
---|---|
Telefoni | Q1 |
Ljusarmaturer | Q1 |
Konsthanteringstjänster/Linjetransporter | Q1 |
Bevakningstjänster | Q3 |
Kontakt
För frågor om upphandlingsplanen
Vid frågor om upphandlingsplanen är ni välkomna att kontakta myndighetens upphandlingsenhet på upphandling@shm.se.
För frågor om en specifik upphandling
Kontakta ansvarig handläggare för upphandlingen. Ansvarig hittar du i respektive upphandling i databasen Opic.
För övriga frågor kontakta registrator på registrator@shm.se.